Mijn K.I.L.I.O. oefeningen

Van gewoon gezond naar super gezond

Naast schrijven over preventieve gezondheid, laat ik je ook graag zien hoe je met K.I.L.I.O. (Korte Intensieve Lichamelijke Interval Oefeningen) veel fitter kunt worden. Deze eenvoudige oefeningen van maar 5 tot 6 minuten per dag kunnen iedereen van tussen de 45 en 85 jaar, in korte tijd, op een veel hoger niveau van gezondheid brengen. Voor de mensen tussen de 45 en 55 jaar die daarna door willen gaan om echt super gezond te worden, heb ik een speciaal intervaltraining programma van twee maanden ontwikkeld. Het is iets waar ik meer dan 25 jaar geleden mee ben begonnen en nu nog steeds, twee keer per week, met groot plezier doe. Het is mij, toen ik 50 was, in korte tijd gelukt om van ‘gewoon gezond’ naar ‘super gezond’ te gaan, dus waarom zou het jou niet lukken?

Grote lichamelijke inspanningen zijn ongezond

Het is nu eenmaal zo dat mensen, naarmate ze wat ouder worden, minder gaan bewegen. Als je echter niet intensief genoeg beweegt, worden je spieren en je longen steeds zwakker. Zodoende leidt onvoldoend bewegen je naar een mindere gezondheid. De meeste mensen denken dat je dan urenlang moet gaan sporten. Daar ziet men dan erg tegenop, met als resultaat dat ze maar helemaal niets doen. Om echt fit te worden hoef je echter helemaal geen grote inspanningen te doen.

Het doen van grote inspanningen is namelijk helemaal niet goed voor je lichaam.  Dat zorgt alleen maar voor stress en stress hebben we al meer dan genoeg in ons leven.

Het geheim is korte, intensieve oefeningen

Mijn K.I.L.I.O. methode is er op gericht om je lichaam kort, intensief te belasten om het daarna weer rust te gunnen. In feite zijn de rustperioden net zo belangrijk als de momenten van inspanning. Klinkt dit als de omgekeerde wereld? Toch is het zo want mijn methode werkt als geen andere!

Het is super leuk om super gezond te worden!

De K.I.L.I.O. oefeningen heb ik ontwikkeld omdat ik het levende bewijs ben dat het mogelijk is om op een superleuke manier ouder te worden. Toen ik 50 was hing mijn tong, na 100 meter joggen, op mijn schoenen. Ook zweette ik als een otter en hijgde ik als een oud paard. Mijn leven zonder sporten begon zijn tol te eisen. Toen besloot ik dat alles radicaal moest veranderen. In de afgelopen 25 jaar heb ik veel gelezen en geleerd over beweging, voeding & mindset en deel dit graag met ieder lid van mijn Super Gezonde Gerard Club. Je zult verbaasd zijn wat je allemaal te weten komt.

Het gezondste lidmaatschap dat er is

Word lid van de exclusieve ‘Super Gezonde Gerard Club’

Voor slechts €4,95 per maand ontvang je:

  • mijn wekelijkse premium blog
  • mijn maandelijkse magazine ‘Super gezond’
  • het gratis boek ‘100 tips om gezond 100 jaar te worden’
  • de K.I.L.I.O. basis oefeningen
  • 20% ledenkorting op een AGA screening van hart- en vaten
  • 9% ledenkorting op een uniek L-Arginine supplement
  • 7% ledenkorting op meer dan 70 wetenschappelijk onderbouwde voedingssupplementen van een gerenommeerd Nederlands bedrijf
  • up-to-date informatie over de laatste ontwikkelingen over gezondheid