K.I.L.I.O. Workout

shadow-ornament

 

kilio

Van Gezond naar Super Gezond

Ik schrijf niet alleen over algemene gezondheid. Ook laat ik zien hoe je met  mijn K.I.L.I.O. (Korte Intensieve Lichamelijke Interval Oefeningen) programma veel gezonder kunt worden. Deze eenvoudige, maar progressief intensiever wordende, oefeningen van maar 5 tot 10 minuten per dag kunnen iedere 50-plusser, in korte tijd, op een veel hoger niveau van gezondheid brengen. Voor degenen die daarna door willen gaan om echt super gezond te worden, heb ik een speciaal trainingsprogramma van twee maanden ontwikkeld. Het is gebaseerd op iets waar ik meer dan 25 jaar geleden mee ben begonnen en nu nog steeds, twee keer per week, met groot plezier doe. Het is mij in redelijk korte tijd gelukt om van gezond naar super gezond te gaan, dus waarom jij niet?

Zonder grote inspanningen naar Super Gezond

Helaas is het zo dat veel mensen, die met gezondheidsklachten bij hun dokter komen, te horen krijgen dat ze naar een diëtist zouden moeten gaan omdat ze er een ongezonde levensstijl op na houden, terwijl de eigenlijke reden is dat ze niet genoeg bewegen. Het lijkt een groeiende tendens te zijn of mensen, naarmate ze wat ouder worden, minder gaan bewegen. Als je echter niet genoeg beweegt, krijg je te maken met spieren die steeds zwakker worden en daardoor niet sterk genoeg zijn om je gewrichten te ondersteunen. Het niet voldoende bewegen leidt automatisch tot overgewicht, maar het is nooit te laat om hier verandering in te brengen. De meeste mensen denken dat een goede gezondheid betekent dat je uren lang moet gaan sporten en grote inspanningen moet gaan leveren. Daar ziet men dan erg tegenop met als resultaat dat ze maar helemaal niets doen. Om echt fit te worden hoef je echter helemaal geen grote inspanningen te doen. Dat is ook niet erg verstandig. Het doen van enorme inspanningen is juist helemaal niet goed voor je lichaam. Dat bezorgt het lichaam alleen maar stress. Nou en stress hebben we al meer dan genoeg van in ons dagelijks leven.

Korte intensieve belastingen zijn het geheim

Mijn K.I.L.I.O. methode is er juist op gericht om je lichaam heel kort te belasten om het daarna weer rust te gunnen. In feite kun je stellen dat de rustperioden misschien wel belangrijker zijn dan de momenten van inspanning. Klinkt dit als de omgekeerde wereld? Toch is het zo en toch werkt mijn methode als geen ander. Kijk maar naar mijn video’s en zie het bewijs. Waarschijnlijk ben je op deze website terecht gekomen omdat je wat aan je gezondheid wilt doen en zocht je hier informatie over. In dat geval ben je aan het juiste adres! En ik ben er trots op je dat dit überhaupt tot hier hebt gelezen. Veel mensen zijn eigenwijs en niet bereid preventief iets aan hun gezondheid te doen als ze nog geen klachten hebben en wachten totdat ze, op een gegeven moment, klachten krijgen. Dus wees wijs en wordt lid van mijn Club. Je bent nooit te oud om mijn K.I.L.I.O. oefeningen te doen om zodoende super gezond te worden!

Je bent nooit te oud om gezond te worden!

De K.I.L.I.O. oefeningen heb ik ontwikkeld omdat ik het levende bewijs ben dat het nooit te laat is om iets te doen aan jezelf en dat het mogelijk is om op een superleuke manier super oud te worden. Op mijn 50ste hing, na 100 meter joggen, mijn tong op mijn schoenen. Ik zweette als een otter en hijgde als een oud paard. Mijn leven zonder sporten begon zijn tol te eisen en ik besloot dat alles radicaal moest veranderen. Inmiddels ben ik 77 jaar geworden en voel ik me jonger en fitter dan 27 jaar geleden! De laatste jaren heb ik veel gelezen en geleerd over beweging, voeding & mindset en deel dit graag met jou en met iedereen die lid wordt van mijn Super Gezonde Gerard Club. Je zult verbaasd zijn wat je allemaal te weten komt. Ik wil niet alleen maar aanwijzingen geven, maar ik wil ook zo vaak mogelijk zelf deelnemen aan de speciale 5km interval jogging events die wij van tijd tot tijd door het hele land zullen houden. Daarom hoop ik je ooit een keer zelf te mogen ontmoeten.

Word lid door op de knop hieronder te klikken. Wie weet ben je binnenkort net zo super gezond als ik!

See you later!

 

 

 

 

 

Add Comment